Ми живемо в складний час. Перші десятиріччя XXI ст. за пропозицією ЮНЕСКО було оголошене десятиріччям миру та не насильства в інтересах усіх дітей планети. Через військову агресію щодо України наші малята не лише дізналися про негідні дії агресорів, а й багато хто з них стали свідками жахів війни. Та рано чи пізно відступить біда і діти житимуть у світі, орієнтованому на загальнолюдські цінності, зокрема толерантність.
Толерантність, як моральна якість особистості допомагає уникнути конфліктних ситуацій, налагоджувати цивілізовані стосунки з близькими та чужими людьми стосунки з близькими та чужими людьми, відстоювати свої права і не порушувати прав інших. Адже людські стосунки велика цінність, їх треба берегти, розвивати і підтримувати.
І саме дошкільний вік є сенситивним періодом для формування толерантної особистості. Толерантність – не вроджена якість, її треба виховувати поступово і наполегливо, її треба плекати як одну з найцінніших людських чеснот. І ми педагоги маємо навчити своїх вихованців чути і поважати думку інших, ставитись до оточуючих з повагою, прийняти їхню інакшість, необразливо обґрунтовувати власну позицію поступатися, домовлятися, взаємодіяти і створювати толерантне освітнє середовище, в якому кожній дитині буде комфортно. Наш обов’язок виховувати толерантну особистість, якій притаманна доброта, терпіння і взаєморозуміння, повага.
Діти – наше майбутнє. І тільки толерантна особистість побудує прекрасне майбутнє нашої держави.
Немає коментарів:
Дописати коментар